Renault așază cărămidă pe cărămidă, de 120 de ani încoace. Aventura constructorului francez nu a fost lipsită de episoade de răscruce, de crize majore sau de scandaluri de răsunet, dar pașii parcurși în toți acești 120 de ani au urmat calea ascendentă, urcușul spre succese fiind o țintă mereu atinsă.
De 20 de ani, România a intrat prin nodul de legătură Mioveni-axa DACIA, pe marea hartă mondială Renault! Constantin Stroe, Manuel Gomez și Louis Schweitzer sunt artizanii introducerii mărcii DACIA în Grupul Renault, pariul fiind câștigat din 2004, odată cu lansarea LOGAN, în timpul lui François Fourmont, un breton din Gourin, care a pus uzina de la Mioveni pe turnantă olimpică. Christian Estève și Constantin Stroe pregătiseră terenul.
Anii au trecut și indiferent de cât de întortocheate au fost uneori căile de urcuș, succesul a devenit blazon pentru DACIA.
În 2017, doi directori generali, respectiv un grec-grec, Ioannis Papalekas de la Globalwort și un grec-francez,Yves Caracatzanis de la Renault România au parafat dezvoltarea unui spațiu imens într-o zonă strategică din punct de vedere logistic în București, unde peste 3200 de salariați beneficiază azi de condiții de activitate la un standard fără precedent în Grupul Renault. Se întâmplă în România!
Vineri, 28 iunie a.c. se va inaugura oficial, în prezența presei, RENAULT BUCHAREST CONNECTED, „locul unde tehnologia și inovația merg bine împreună” potrivit afirmației lui Christophe Dridi, președinte director general Dacia și director general Groupe Renault România. La eveniment va fi prezent însuși Thierry Bolloré, directorul general al grupului Renault, cel care l-a înlocuit pe Carlos Ghosn, în urma evenimenelor extrem de delicate, declanșate odată cu arestarea acestuia la sfârșitul anului trecut în capitala niponă.
Numele Bolloré este bine cunoscut în lumea mondială a afacerilor. Ei bine, da, există o legătură între Thierry Bolloré și miliardarul din Boulogne-Billancourt, Vincent Bolloré, aceștia fiind veri!
Statul francez, acționar Renault cu peste 15 procente, dar cu o pondere de peste 23 la sută în voturi, a agreat numirea noului director general, un tip discret, meticulos și extrem de tenace-profil tipic de breton din Quimper. Dacă e să ne luăm după izbânda bretonului Fourmont la cârma Dacia, putem să credem că Renault este sortit la noi și mari succese cu un alt breton, acum la cârma cea mare!
Un alt nume de istorie Renault, care a dirijat Dacia în România, dar și Avtovaz-ul rusesc, Nicolas Maure, director general Eurasia, merită menționat acum, la ceas aniversar de 20 de ani Renault Dacia.
Christophe Dridi este în fruntea Dacia, Groupe Renault România, într-o perioadă de foc, cu importante realizări la orizont. O creștere de capacitate de producție cu 15 procente și un potențial de vânzări sporite pe piața internă plus începerea lucrărilor construcției autostrăzii Pitești-Sibiu, sunt câteva dintre semnele bune ale viitorului apropiat. Statul român a contribuit cu 25 de milioane de euro la investiția Renault în capacitatea de producție de la Mioveni și cu câteva alte zeci de milione de euro pentru programul de vânzări RABLA.
Ca o cireașă pe tort: Hotelul Ramada din Pitești colcăie de tehnicieni diverși, specialiști din toate colțurile lumii, vietnamezi, coreeni, brazilieni, indieni, etc. Toți aceștia sunt veniți pentru activitate la Uzina de la Mioveni! Semnale statistice și astrele… dau ca sigură pregătirea de final a lansării unui nou model de autoturism DACIA la Mioveni!
Se leagă toate-E DE BINE!
Nicolae Badiu