Oarecum fără precedent, numele unui brand bate numele istoric, de origine… E limpede că azi, Dacia nu înseamnă altceva decât o marcă auto pentru majoritatea populației de pe această planetă..
Luca de Meo, președintele Renault și Michel-Eduard Leclerc, președintele E.Leclerc, doi dintre cei mai importanți șefi de corporații din lume, fac reclamă personal modelului DACIA SPRING, o mașină cu logoo DACIA!

Pariul cu Dacia a fost făcut de Louis Schweitzer, care a jucat pe o carte scoasă din jobenul  lui Constantin Stroe, ca să fie clar – am fost atât de aproape de evenimente încât nu pot fi contestat ca martor : Constantin Stroe i-a sugerat  președintelui Renault, prin Manuel Gomez, directorul de Afaceri Internaționale, că la Mioveni s-ar putea face o „mașină de cinci mii de euro ” ! Louis Schweitzer a câștigat pariul plus un bonus de nume, DACIA, pentru Grupul Renault! „I-a plăcut lui Schweitzer cum sună numele de DACIA și vrea să-l păstreze ca brand pentru marcă a grupului Renault” , mi-a mărturisit managerul de la Dacia, personal!

Și uite că DACIA bate planeta în lung și-n latul pieței auto învingând chiar și amendamentul de veto al rușilor, care au refuzat logo-ul DACIA pe piața lor, dar nu s-au putut opune constituirii unității de mărci „DACIA-LADA” de sub președenția Renault a  lui Luca de Meo! Numele de DACIA, în fond un nume de țară veche, cu un istoric fascinant, în ale cărei rădăcini este ancorată România… , acum este mult mai bine cunoscut în întreaga lume, ca nume de marcă auto a grupului Renault!

DACIA continuă să facă istorie în lumea auto, numele său fiind legat de un model auto electric care beneficiază de un marketing de excepție. Asistăm de la începutul acestui an la o campanie de lansare furibundă, creativă și ambițioasă,  a modelului DACIA SPRING cu propulsie electrică. Numele DACIA bate noi recorduri de audiență în întreaga lume!

Puțini români știu însă că această mașină nu prea are nimic de-aface cu Uzina de la Mioveni. Nu este exclusă fabricarea unor componente la Mioveni, dar nu este nimic sigur…

Aici, în România, continuă să se fabrice DUSTER și asta este foarte bine. Câtă vreme piața de DUSTER va funcționa, vom avea și Uzină la Mioveni, deocamdată… Dacia nu mai este legată de această locație, Mioveni, decât istoricește vorbind, în sensul că, de aici a plecat afacerea, aici s-a constituit Marca Dacia. Azi, Dacia se fabrică în vreo 11 fabrici și uzine din întreaga lume și nu mai este nicicum un nume românesc ci un brand Renault! Verificați printr-o căutare google și vă veți convinge că DACIA nu mai este de găsit decât ca marcă auto și nu ca țară sau ca provincie istorică romană…  Mașina a bătut istoria țării…! Marca Dacia are propria ei istorie cu care a învins-o pe cea a lui Decebal!

Voi reveni cu o analiză a fenomenului propulsiei electrice Renault, care face parte din pariul făcut de fostul președinte Carlos Ghons și care a fost preluat cu tărie pe suportul DACIA de către actualul dirijor de la Boulogne-Billancourt, Luca de MEO!

Nicolae Badiu