Furia automobilului electric nu mai poate fi oprită, chiar dacă s-au înmulțit reportajele care demonstrează că nu scăpăm de poluare ci doar schimbăm factorii poluanți… Cert este că automobilul electric oferă facilități de excepție în sfera automatizării comenzilor, a pilotării, specifice de altfel erei digitale. Se pierde la capitolul dinamică dar se câștigă la cel al facilităților ce țin de confort și apar satisfacții fără precedent. Odată cu punerea la punct a rețelelor de antene 5G, urmate de dezvoltarea 6 G, automobilul electric se va simți în largul său pe șosele, controlul fiind digitalizat în totalitate. Într-un fel, școala clasică de șoferi nu va mai fi valabilă… Practic nu va mai fi nevoie de un permis auto ci de un alt fel de permis de ghidare, de utilizarea a aplicațiilor digitale specifice! În Japonia, Tesla se simte cel mai bine deja. Nu mai e nevoie de șofer. Îți comanzi o mașină printr-o aplicație, se va opri în dreptul tău, te urci în ea, programezi ruta, opririle, muzica, etc… și tragi un pui de somn. Mașina te va trezi când va ajunge la destinație. Își găsește singură parcarea. Cam așa arată viitorul apropiat și în Europa!
Până una alta, Renault a conceput și a introdus deja în fabricație un automobil electric care beneficiază de cea mai mare campanie de publicitate de la Logan, încoace, pentru că e vorba de un model Dacia, produs sub marca cea mai populară a Grupului! Dacia Spring va bate recorduri de vânzări , după părerea mea! Este un model electric smart, gândit așa cum trebuie! Autonomia și dinamicitatea nu recomandă modelele electrice pentru drumuri lungi. Dacia Spring este în schimb un produs excelent pentru oraș, pentru traficul urban, unde are o autonomie mult crescută, la același consum și unde se strecoară infinit mai lesne, iar parcarea devine o bagatelă… Mașina asta este fix ce trebuie pentru o navetă la serviciu, pentru transportul copiilor de la grădiniță, școală, etc…. acasă, sau pentru cumpărături de la supermarket! Dacia Spring va face carieră în regim de flote la distribuitorii prin curierat local! Nu exclud nici măcar un regim de taxi – chiar dacă pe bancheta din spate nu prea e loc, scaunul din față e super ok!
M-am oprit la DACIA SPRING, cu bucurie față de potențialul excepțional de piață, dar și cu un of la suflet, ce ține de faptul că această mașină botezată cu nume de origine românească, dar de proprietate franceză sută la sută, nu se va fabrica în România! „Marca Dacia” este o poveste de succes a Grupului Renault, care a plecat de la Mioveni, dar doar atât! Modelele Dacia se fabrică în vreo 11 țări, inclusiv în Rusia, iar la Mioveni ponderea cea mai mare o are DUSTER! Așadar, dacă DUSTER merge bine pe piață, oriunde în lume, atunci va merge bine și Uzina de la Mioveni!
Românii ar trebui să știe că atunci când cumpără un Duster sprijină fabrica de la Mioveni! Altfel spus, în interesul României ar fi ca Duster să rămână pe piață cât mai multă vreme!
În paralel, ne vom bucura și de modelele Dacia Spring pe piața din România și probabil că Renault, măcar ca măsură de etică corporativă, va atribui și Uzinei de la Mioveni fabricația de componente Spring. Probabil.
Nicolae Badiu